Kirjailijayhdistysten talvipäivät 2025

Kirjailijayhdistysten verkostoon kuuluu 34 yhdistystä ympäri Suomen. Verkosto toimii yhdyssiteenä yhdistysten välillä. Verkostolla on vuosittain yksi kokoava tapahtuma, Talvipäivät. Talvipäivät on paikallinen, osittain kaikille avoin kirjallisuustapahtuma. Talvipäivien järjestelyistä ja toteutuksesta huolehtii järjestävä yhdistys, yksi tai useampi yhteistyössä. Vuositapaamisten puheenjohtajana toimii Suomen Kirjailijaliiton puheenjohtaja.

Seuraavat Talvipäivät järjestää Lapin kirjallisuuseura Rovaniemellä 11.–12.4.2025.

Ohjelma ja alustava aikataulu

Talvipäivien ohjelma rakennetaan syksyn 2024 aikana ja julkaistaan tälle sivulle sekä sosiaalisen median kanavissa.

Perjantaina 11.4.2025 ohjelma on suunnattu kirjailijayhdistysten verkostolle. Ohjelma alkaa kahveilla klo 14 ja päättyy yhteiseen illanviettoon. Perjantain ohjelmassa on mm. Suomen kirjailijaliiton puheenvuorot.

Lauantaina 12.4.2025 aamupäivä on varattu kirjailijayhdistysten työpajalle ja kokoukselle. Iltapäivällä on kaikille avoin ohjelmaosuus, jossa käsitellään puheenvuoroissa ja paneelikeskustelussa ajankohtaisia teemoja. Lauantaina jaetaan myös Suunta-palkinto henkilölle tai toimijalle, joka on erityisellä tavalla edistänyt kirjallisuutta ja kirjallisuuden harrastamista. Lauantai päätetään yhteiseen illanviettoon.

Sunnuntai 13.4.2025 on kotiinpaluupäivä. Heille, jotka haluavat jäädä vielä Rovaniemelle viettämään sunnuntaipäivää, vinkkinä, että Kulttuuritalo Korundissa on silloin esillä Reidar Särestöniemen 100-vuotisjuhlanäyttely ja Ounasvaarallakin hiihto- ja laskettelukelit parhaimmillaan. Keräämme näistä käynti- ja aktiviteettikohteista vinkkilistan lähempänä ajankohtaa.

Kokouspaikka

Talvipäivien ohjelma järjestetään Santa Claus -hotellissa Rovaniemen keskustassa (Korkalonkatu 29).

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen avataan näille sivuille, kun ohjelma on saatu valmiiksi eli syksyn 2024 aikana.

Majoitus

Santa Claus -hotelli

Santa Claus -hotelli tarjoaa Talvipäivien vieraille majoitusta erikoishintaan. Varaus kannattaa tehdä mahdollisimman ajoissa vaikka varsinainen ilmoittautuminen ei olisi vielä avautunutkaan. Varauksen voi perua kuluitta vielä viikkoa ennen Talvipäiviä.

• Standard - huone / 1hh / 116 EUR / yö
  • Standard - huone / 2hh / 122 EUR / yö
  • Hinta sisältää aamupalan, iltasaunan, langattoman netin ja arvonlisäveron.
  • Kuluton peruutus 7 päivää ennen saapumista, jonka jälkeen 100 % peruutuskulu.
  • Maksulinkki lähetetään sähköpostitse.
  • Huoneet ovat varattavissa 28.3.2025 asti, jonka jälkeen yleisen saatavuuden ja hinnan mukaisesti.
  • Varaukset tehdään nettisivujen kautta: Hotel Santa Claus
  • Syötä varauskoodi: ALL2404LAPINK

Muut majoitusvaihtoehdot

Rovaniemen matkailusesonki hiljentyy huhtikuun alkupuolella, joten muitakin majoitusvaihtoehtoja löytyy, ks. Visit Rovaniemi -matkailusivusto.

Saapuminen Rovaniemelle

Lentäen Rovaniemelle
Esimerkiksi Helsingistä klo 12.20 lähtevä Finnairin lento on Rovaniemellä klo 13.35. Sillä ehtii hyvin Talvipäivien aloituskahveille klo 14. Kannattaa tarkistaa myös Norwegianin vuorot. Lentokentältä Santa Claus -hotellille on 9 km. Helppo ja edullinen kyyti keskustaan on esimerkiksi Airport Bus, taksi voi olla kyllä nopeampi.

Junalla Rovaniemelle
Juna on mukava tapa saapua Rovaniemelle. Esimerkiksi Helsingistä illalla lähtevä juna on hyvissä ajoin aamulla perillä Rovaniemellä. Lisää tietoa VR:n sivuilta. Rautatieasemalta hotellille on 2 km.

Linja-autolla Rovaniemelle
Rovaniemelle on hyvät linja-autoyhteydet lähes joka puolelta Suomea. Lisää tietoa Matkahuollon sivuilta. Linja-autoasemalta hotellille on 1 km.

Yhteydenotot

Jos sinulla on jotain kysyttävää Rovaniemellä järjestettävistä Talvipäivistä, ota yhteyttä: lapinkirjallisuusseura@gmail.com

Lämpimästi tervetuloa Rovaniemelle!