Runoköngas

• pe-su 18.20.8.2023
  • Rovaniemen Wanhat markkinat

Tule nauttimaan lavarunoudesta Rovaniemen Wanhoille Markkinoille perjantaista sunnuntaihin 18.-20.8.2023 klo 13-14.

OHJELMA:

PERJANTAI 18.8. KLO 13-14

JYRI OLLILA

Jyri Ollila on Raudanjoelta lähtöisin oleva rovaniemiläinen runoilija ja yksi Sanaseuran perustajista. Jyrin tekstejä on julkaistu lehdissä, mutta esikoisrunokokoelma etsii vielä julkaisijaa. Voit tutustua Jyrin sanataiteeseen instagramissa @jyri.anton.

Runoissa Jyri tykkää pysähtyä pieniin ohikiitäviin hetkiin ja kertoa pieniä tarinoita. Runoja hän esittää kera taustaäänimaailman, joka värittää tekstejä entisestään.

KATI KANTO

"Kirjoittaminen, sekä fiktiivinen, tieteellinen että journalistinen on osa sekä työnkuvaani että vapaa-aikaani. Ilmaisen itseäni mielelläni myös laulun ja kuvataiteiden avulla."

ELLI KOIVURANTA

"Olen nainen, joka on nähnyt elämää jo eläkeikään asti. Nuoruusvuosieni runoilu sai uutta voimaa keski-iän kriisissä, ja siitä lähtien olen tarkastellut naisen elämää runojen kautta. Vuonna 2008 julkaisin omakustannekirjan nimeltä "Siprakkeita" käyttäen nimimerkkiä Helinä Hukka. Olen osallistunut lukuisille kirjoituskursseille, ja Harri Hertelin Lavaruno-kurssi on rohkaissut minua esiintymään ja lukemaan tekstejäni ääneen julkisesti."

OPEN MIC

Myös sinulla on mahdollisuus esittää omaa runouttasi! Open Mic -osiossa kuka vain yleisöstä voi tulla esittämään runon tai muutaman runon mikkiin. Esiintyjällä on noin 3-5 minuuttia aikaa oman tekstin esittämiseen. Ilmoittaudu mukaan paikanpäällä tai jo ennakkoon lähettämällä sähköpostia osoitteeseen sanaseura@gmail.com. Muista kertoa nimesi ja minkä päivän open miciin haluat osallistua. Otsikoi viestisi "Runoköngäs open mic"

LAUANTAI 19.8. KLO 13-14

UNI OJUVA

Uni Ojuva (s.1984) on Sodankylään paluumuuttanut runoilija. Ojuva tarkastelee runoudessaan pohjoisia historioita, mentaliteetteja ja maisemia. Ojuva esittää Runokönkäällä runoja teoksistaan Asentopuu ja Onhan sentään linnut. Luvassa mahdollisesti myös uusia vielä julkaisemattomia runoja!

LAURA HERVA

Laura Herva on rovaniemeläinen runoilija, joka kirjoittaessaan hamuaa erilaisia kielen merkityksellistymisen hetkiä.

Hänen esikoisteoksensa "pinnat. hankaumat" julkaisi Basam Books vuonna 2021.

SUNNUNTAI 20.8. KLO 13-14

UNI OJUVA

NIKI-SEBASTI

"Terve, olen Niki-Sebasti, sanataiteilija, Sanaseura-aktiivi ja kulttuurin kuluttaja.

Tekstini ja esiintymiseni perustuvat arjen ja ihmissuhteiden ihanien sekä ikävien ilmiöiden pohtimiseen.

Esityksissä viljelen myös huumoria, jottei meininki olisi liian masentavaa.

Siinä muutama sana, lisää voit todistaa Runokönkäässä, nähdään siellä!"

TIINA QVIST

Tiina Q tekee mitä milloinkin lystää, esiintymismielessä yleensä runoilee ja/tai laulaa.

Tiinan runous on läsnäoloa, riisuttua tunnetta ja alastonta ajattelua.