Tekijöiden päivä 2022

Tervetuloa nauttimaan pohjoisesta kirjallisuudesta!

Kaikille avoin tapahtuma tarjoilee yleisölleen upean kattauksen uutta lappilaista kirjallisuutta. Päivän aikana pääset seuraamaan kiinnostavia kirjailijahaastatteluja sekä tekemään löytöjä kirjailijoiden ja kustantamoiden myyntipöydistä.

Jos haluat varata pöydän omien teostesi myyntiin, ilmoittaudu sähköpostilla mahdollisimman pian, viimeistään su 13.11.22 mennessä: kirsikarhu3@gmail.com

Iltapäivän open mic -tapahtumaan toivomme lyhyitä esityksiä omasta
tuotannostanne. Ilmoittautuminen Laura Hervalle: ljherva@gmail.com

Ohjelma:

*Klo 11: Kirjailijoiden myyntipöydät ja Wiljamin pystybaari avautuvat

* Klo 11.30: Tilaisuuden avaus

* Klo 11.40: Aika jättää jälkensä -kirjoituskilpailun palkintojenjako ja kunniamaininnat

* Klo 12: Kirjoittajaryhmä Rinki esittäytyy

* Klo 12.20: Kirjailijahaastattelu 1: Irene Piippola (haastattelijana Erkki Kaila)

* Klo 12.50: Kirjailijahaastattelu 2: Ilkka Metsälä (haastattelijana Jyri Ollila)

TAUKO

* Klo 13.30: Kirjailijahaastattelu 3: Akseli Heikkilä (haastattelijana Kirsi Karhu)

* Klo 14: Kirjailijahaastattelu 4: Vilhelmiina Vilhunen (haastattelijana Laura Herva)

* Klo 14.30: Kirjailijahaastattelu 5: Pekka Juntti (haastattelijana Erkki Kaila)

* Klo 15: Kirjailijahaastattelu 6: Ossi Nyman (haastattelijana Janne Rosenvall, Taike)

- Janne Rosenvall kertoo myös Taiteen edistämiskeskuksen Filmiapajaprojektista

* Klo 15.30: OpenMic (jatkuu salissa niin pitkään kuin esityksiä riittää)

* Klo 16-17: Lapin kirjallisuusseuran syyskokous alkaa samaan aikaan alakerran kokoustilassa (avoin kaikille seuran jäsenille)

Tämän vuoden kirjailijahaastatteluvieraamme ovat:

Ossi Nyman
 Ilkka Metsälä
 Pekka Juntti
 Akseli Heikkilä
 Vilhelmiina Vilhunen
 Irene Piippola
 kirjoittajaryhmä Rinki

Tutustu kirjailijahaastateltaviin seuraamalla tätä linkkiä!

Tapahtuman juontaa Maria Paldanius.

Lapin kirjallisuusseuran perinteinen Tekijöiden päivä järjestetään vuosittain eri puolilla Lappia. Tekijöiden päivässä nostetaan esiin uutta pohjoista kirjallisuutta.

Tapahtuma on tehty yhteistyössä Rovaniemen kulttuuripalvelujen, Rovaniemen Cinema elokuvakerhon ja kansalaistalon kanssa.