Aika jättää jälkensä -kirjoituskilpailun palkitut ja kunniamaininnat

27.11.2022

Lapin kirjallissuusseura ry järjesti kirjoituskilpailun teemalla "Aika jättää jälkensä". Kilpailuun saapui tekstejä yhteensä 261. Kilpailuun osallistujia tuli joka puolelta Suomea. Kilpailussa ei ollut rajattua tekstilajia vaan kilpailuun sai lähettää kaiken tyylisiä tekstejä. Palkituiksi teksteiksi päätyi niin novelleja, että runoja.

Voittajat ja kunniamaininnat julkaistiin lauantaina 26.11.2022 Tekijöiden Päivän yhteydessä Rovaniemellä. 1. sijan palkintona oli rahapalkinto (400€) ja 2.- ja 3. sijan palkintona myös rahapalkinto (100€). Lisäksi nelihenkinen tuomaristo valitsi viisi kunniamainittua tekstiä. Kunniamainintoja ei asetettu paremmuus järjestykseen.

Lapin Kirjallisuusseuran tavoitteena on tulevaisuudessa julkaista kilpailuteksteistä kokoomateos sekä tekstejä tullaan julkaisemaan Lapillisessa ja kirjallisuusseuran verkkosivuilla.

Kilpailun voittajaksi valittiin Mirjami Sirén

2. sijalle valittiin Irja Mäkitalo

3. sijalle valittiin Erkki Hipponen

Lisäksi raati palkitsi kunniamaininnoilla:

Leena Pyhäluoto

Teija Laine

Katariina Kohtamäki

Outi Oja

Heli Mikula

Tarkemmat perustelut voit lukea alta löytyvästä pdf-tiedostosta: