Lapin Kirjallisuusseuran jäsenkirje elokuu 2022

23.8.2022

Tervehdys Lapin Kirjallisuusseuran jäsen,

Jäsenkirjeessä alkuun tärkeä ja kiireellinen ilmoitus:

Puheenjohtaja Tuula Luiro ilmoitti 6.8.2022 seuran hallituksen jäsenille lähettämässään sähköpostissa olevansa estynyt henkilökohtaisten syiden vuoksi hoitamaan seuran puheenjohtajan tehtävää, johon Lapin Kirjallisuusseura on hänet syyskokouksessaan viime vuonna valinnut. Tuulan toivomuksesta ero astui voimaan välittömästi.

Tilanteen johdosta tulevan syyskokouksen puheenjohtajavaalia on ryhdyttävä valmistelemaan heti. Pyydämme puheenjohtajaehdokkaiden ilmoittautumiset hallitukselle tai vinkit sopivista ehdokkaista hallituksen jäsenille tiedoksi ja  yhteydenottoa varten hyvissä ajoin ennen syyskokousta. Jos uutta puheenjohtajaa ei saada valituksi, vaihtoehtona on Lapin Kirjallisuusseuran lakkauttaminen. Nyt on aika toimia, ettei siihen jouduta!

Omakustannejulkaisija: Toivomme, että sinä jäsenemme jaksat kirjoittaa ja nauttia lappilaisesta kirjallisuudesta. Muistathan ilmoittaa 10.10. mennessä Rovaniemen pääkirjaston Lappi-osastolle sekä Lapilliseen, jos olet julkaissut omakustanteen kuluvana vuonna. Lappi-osasto ostaa lappilaisten kirjailijoiden teoksen kokoelmiinsa.

Runoköngäs palasi kahden vuoden pakollisen koronatauon jälkeen, omalle paikalleen Rovaniemen Wanhoille Markkinoille 19-21.8.2022. Susinukke Kosola oli perjantaina ja lauantaina päävieraana.

Runokansaa tuli mukavasti paikalle jo perjantaina. Jätkänlavalle tuli yleisöksi noin 20 henkeä, lauantaina tehtiin Runokönkään historian päiväkohtainen ennätys kun 70 henkeä ylittyi ja sunnuntaina telttaan tiensä löysi noin kolmekymmentä runouden ystävää. Lisäksi runoja kuunneltiin markkin-alueella tapahtumateltan välittömässä tuntumassa.

Lapillinen nro 54 ilmestyy marraskuussa 2022. Tämän Lapillisen teemana on Leikki.  Lähetä teemaan liittyviä tekstejä (novelleja, runoja, tarinoita max. 2000 merkkiä / teksti) lehden toimitukseen 5.10.2022 mennessä joko sähköpostitse (lapillinen@gmail.com) tai postitse osoitteeseen: Lapillisen toimitus, Runohuone Valtatie 44, 99100 Kittilä.

Seuran jäsenet voivat myös mainostaa omia julkaisujaan Lapillisessa jäsenetuhintaan. Tarkemmat tiedot mediakortissa seuran nettisivuilla ja facebookissa.

Terveisin,

Lapin Kirjallisuuseuran hallitus