Seuran uusi hallitus aloitti työnsä

13.1.2023

Lapin kirjallisuusseuran uusi hallitus kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa 12.1.2023. Tänäkin vuonna seuralla on suunnitelmissa monenlaista toimintaa lappilaisen kirjallisuuden edistämiseksi ja kirjoittajien kannustukseksi. Eniten odotettu tapahtuma taitaa olla perinteinen Sodankylän kirjoituskurssi kesäkuussa. Tänä vuonna voimme vihdoin luopua etäkoulutuksesta ja pääsemme opiskelemaan ja linnoittautumaan suloiseen kirjoittajakuplaan kasvokkain. Tästä ja muista tapahtumista tiedotetaan myöhemmin, kun yksityiskohdat on saatu vahvistettua.

Seuran puheenjohtajana aloitti syyskokouksessa valittu Minna Kurttila. Varapuheenjohtajaksi valittiin Maria Paldanius. Sihteerinä jatkaa Kirsi Karhu.

Hallituksen jäsenet: Tapani Tavi, Eija Nissinen, Laura Herva, Maria Paldanius, Kirsi Karhu, Katja Kärki-Alaluusua ja Marko Pihavainio

Varajäsenet: Jorma Koski, Sinikka Labba, Jyri-Pekka Ollila, Niki-Sebasti Saarinen ja Pasi Nurmikumpu.

Minna Kurttila on taittanut muutaman vuoden ajan kirjallisuusseuran lehteä, Lapillista, ja osallistunut useana vuonna seuran järjestämille Sodankylän kirjoituskursseille.

Minna työskentelee graafisena suunnittelijana ja tekee myös kirjoittamiseen liittyviä töitä, joista viimeisimpänä mobiilipelin käsikirjoitustyö Fingersoftille. Minnalta ilmestyi syksyllä 2021 tarinallinen tietokirja, Minun metsäni (kustantaja Tapio). Lisäksi Minna on julkaissut omakustanteena tyttärensä Sannimarian kanssa kirjoittamaa Nukuluku-kirjasarjaa.

Minna Kurttila